onsdag 21 mars 2012

Nu är det vår på riktigt!!!




Våren

Ja titta! Ett litet träd vid namn Salix



Och här knoppar den minsann.
En hängsälg, som ska få en större kruka tror jag.



Och den knoppar också, små ludna söta knoppar.


Vi har en trollhassel i trädgården också, idag såg jag att den hade fått sådana här "svansar"... vet inte vad de kallas, men jag vet att sedan kommer det blad iaf. 

Härligt!

 Nu är det verkligen vår på riktigt, här hos oss På västkusten i alla fall. Hela 11 grader och sol har vi haft idag! Lite moln och blåsigt emellanåt men det känns verkligen som att våren är här för att stanna. Snart kan man plantera, fast jag är ju ingen hejare på blommor och sådant, brukar ta död på det mesta som jag köper. Och lär mig aldrig att det är ingen idé att jag lägger dyra pengar på blommor. Några träd i kruka har jag faktiskt lyckats hålla vid liv, eller så är det naturen själv som har gjort det! Hm. Jag är som sagt ingen blom eller växtmänniska så vi har anlagt ganska mycket altan och sten på vår lilla tomt. Detta passar oss utmärkt. Sedan att ställa lite krukor med blommor eller träd i blir trevligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar