fredag 6 april 2012

Att träna

Att träna är inte min grej. Så har jag känt i många år, men nu har det gått så långt så att det finns liksom inget att välja på för mig längre. Jag har ont och jag är opererad i min höft. Daglig träning har blivit en del av min vardag och jag känner att gör jag inte det så får jag betala. Man måste få in träningen i vardagslivet och så har det blivit för mig, jag känner att jag gör något åt min situation även om det inte har gett resultat ännu så tänker jag aldrig ge upp nu!!! Idag var min kära väninna och jag iväg och köpte ett träningssätt till mig, en del av de redskap jag använder på sjukgymnastiken, en pilatesboll, yogamatta och gummiband till att träna benen med. På bollen gör jag höftlyft så att jag tränar upp muskulaturen runt höften igen. Banden fäster jag runt en stolpe och gör sidorörelser i varje riktning stående med gummibandet som tyngd. Känns jättebra att kunna göra detta hemma utan maskiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar