söndag 13 maj 2012

Att laga mat!

Känner ofta att det är tråkigt att laga mat. Alla i familjen vill ha något gott... Såklart. Vad blir det för mat mamma? Ibland, och väldigt ofta har jag ingen lust och idetorka på matinspiration, jag är säkert inte ensam. Vi prövade ett tag matkassen från Coop, och det var superhärligt att ha färdigt vad man ska göra till middag, bara att sätta igång efter jobbet. Super verkligen! Men maten var sisådär, typ varannan dag kanske det var gott och det funkar ju inte. Så vi la ner det, blev dyrt, då vi slängde hälften varje vecka. Nu har jag hittat ICA s matmeny!!! Supergoda ( de vi prövat hittills) inspirerande. Och en inköpslista finns med också!! Kan det bli bättre. Här finns 4 olika menyer och det är bara att välja vilka man föredrar. I fredags gjorde jag en jättegod kycklingrätt, i lördags en köttfärswok och idag höjdaren!! Köttbullar med spagetti! Å så gott det var!

1 kommentar:

  1. Jag håller verkligen med dej - det här med vardagsmaten är inte alltid så kul. När jag jobbade (hade mer tid ;) gjorde jag veckomenyer själv och inköpslistor inför varje ny vecka. Så himla bra, vi visste vad vi skulle laga varje dag och grejerna fanns hemma. Men nu när jag är hemma (och borde ha tid) så funkar inte detta alls...måste försöka komma igång med det igen men jag skall kolla ditt tips om Ica :) Kram!!!

    SvaraRadera