torsdag 10 maj 2012

Goa mamma

Idag kom min söta lilla mamma på besök. Hon hjälper mig att städa ibland, i och med att jag har för ont för att städa själv. Idag stannade mamma länge och vi fikade tillsammans. Så mysigt! Med sig hade mamsen en vacker ljusstake som passade så fint på vårt matbord. Vi åkte också en sväng till Solhaga och jag köpte en till myrten att pyssla om, för de här träden behöver man verkligen pyssla om hela tiden. De vill ha vatten varannan dag har jag lärt mig nu, torkar ut supersnabbt och dör supersnabbt om man har glömt att vattna. Dyra är de också då det gäller att hålla på. Jag bara älskar dessa växter. Förr var det väldigt vanligt att man gjorde sin brudens av just myrten. Väldigt fint tycker jag! Tjing!

2 kommentarer:

  1. Oj...nu hade jag missat en massa blogginlägg! Jag har aldrig haft en myrten men det låter inte som det är något för mej...men jag håller med om att de är mycket vackra. Min mamma hade myrtenkrona när hon gifte sej :) Jag var och handlade örter häromdagen - så härligt att ha till alla grillmarinader i sommar. Om du kommer ut någon mer dag (som jag hoppas) kan vi ta en sväng ut till Ingelas växthus som har SÅ mycket fint nu bla. örter :) Ha en go helg och hälsa goa mamma - kram kram!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla
    Jag kommer gärna och hälsar på, och tar gärna Alicia med mig. Funkar det för dig näst, nästa vecka någon dag. Hade varit jättemysigt!!

    Kram

    SvaraRadera