fredag 11 maj 2012

Jag och min fina mamma


Älskar min goa lilla mamma så mycket. När jag varit dålig efter och även innan min höftoperation, har mamma funnits där hela tiden. Nu blir jag tårögd. Hon har stöttat mig när jag haft som ondast och hon har kommit farande i sin bil när jag ringt och haft det jobbigt! Många är de som har stöttat mig! Och det värmer så när livet känns motigt. Mina svärföräldrar har varit och är helt fantastiska. Tänk att Svärfar körde mig till sjukgymnastik och läkare de första veckorna efter min operation, så att jag skulle slippa åka färdtjänst. ( De var inte så trevliga att ha att göra med, och en aning snorkiga, när jag ringde första gången och skulle boka taxi), vilket inte är vad man behöver när man känner sig liten och ynklig. Jag är så tacksam och glad att jag har mina goingar runt omkring mig. Tack!!! Oj va sentimentalt det blev nu! Jaja det bjuder jag på! Snart är det morsdag och då vill jag köpa något fint till min mamma. Inte bara för att det är morsdag egentligen, det är ju fint att uppmärksamma de man tycker om ändå, oavsett vad det står i almanackan. Eller hur?

Good Luck
I Thailand ( och säkert på andra platser i världen) skickar man upp rislampor för att önska någon man tycker om Lycka och välgång, var de än befinner sig. Jag tycker att det är en otroligt fin sak, och känslan när man tänder och skickar upp en sån här vacker hälsning är mäktig. Till alla nära och kära! <3 Kärlek. Ha en underbar fredag!

1 kommentar:

  1. Visst är det något alldeles speciellt med mamma...och det är väl inte förrän man får egna barn man förstår den ovillkorliga kärleken fullt ut. Vi skall va rädda om varandra - kärlek tillbaka!!!

    SvaraRadera